Jännityksellä lähdin ajelemaan Jimmyn kanssa kohti Mänttää jälkikisoihin. Kisakirjeessä kerrottiin, että aloitetaan tottiksella, mutta paikan päällä ilmoitettiin, että maasto onkin ensin. Sain jäljen numero 4 ja niin sitä lähdettiin ajamaan kohti jälkimetsiä. Oman jälkeni kohdalla odottelin tuomaria ja katselin meidän janaa, tuolla jossain se jälki sitten kulkee. Metsä näytti aivan ikiihanalta kangasmetsältä ja aamunkaste piti sen kosteana. Vihdoin tuomari saapui ja lähetin Jimmyn jäljelle etujanalta. Jimmy lähti aivan suoraan kohti takajanaa ja kun liinan mitta oli mennyt lähdin Jimmyn perään, päästiin noin 2 metriä ja Jimmy kääntyi vasemmalle. Kuulin kun tuomari sanoi minulle, että hienoa, kehu koiraasi. Siitä yllätyksekseni tajusin, että jälki on löytynyt ja saatiin täydet pisteet ja eikun kun Jimmyn perään vaan. Jimmy meni kuin veturi jäljellä ja teki tosi tarkkaa työtä. Ensimmäistä keppiä se ei ilmaissut, mutta huomasin kepin itse edessäni ja poimin äkkiä taskuun. Kohta Jimmy jo pysähtyikin seuraavalle kepille ja pääsin palkkaamaan sen. Näin mentiin ja keppejä nousi. Enää oli jäljellä viimeinen keppi ja näinkin jo kun lähestyttiin kohti tietä, missä autoni oli. Jimmy meni ohi viimeisestä kepistä, mutta kääntyikin sitten takaisin ja viimeinenkin keppi taskuun ja olin todella onnellinen.

Esineruudulla lähetin Jimmyn ruutuun ja Jimmy lähtikin heti etsimään takarajalle asti. Se meni yli takarajan ja kääntyi sitten takaisin. Siinä vaiheessa se alkoi katsomaan että missäs minä olen ja hetken se etsikin vain minua. Koira oli siis taas siinä aika lähellä eturajaa. Lähetin uudestaan ja nyt Jimmy taisi saada jonkun hajun. Noin keskellä ruutua oli esine, mutta nostettu maasta vuosikkaan kuusen taimen latvaan. Jimmy haisteli ja haisteli, ja lopulta tarttui siihen. Jes, huusin hyvä ja Jimmy lähti tulemaan minua ilman esinettä. Lähetin Jimmyn vielä kerran uudestaan ja nyt se haki esineen minulle. Tuomari otti tässä vaiheessa kolme pistettä tästä lopun kehoituksista. Ylipäätään tuomari sanoi, että saisi etsiä esinettä vielä tarmokkaammin, mutta maastosta siis 197 pistettä taskussa.

Tottis ei mennyt niin tarmokkaasti kuin kotona. Erityisesti henkilöryhmässä oli sähellystä, meinasin kävellä Jimmyn päälle ja täyskäännökset vasemmalle ei onnistuneet niin kuin olin harjoitellut, minulla oli suorituksessa koko ajan vähän kiire enkä malttanut toimia niin kuin kotona. Liikkeestä istuminen sujui ihan hyvin, liikkeestä maahanmenossa Jimmy jäi istumaan. Tasamaanoudossa kapula oli aivan varmasti painavampi kuin millä me ollaan harjoiteltu, mutta semmonen tavallinen nouto se oli. Hyppynoudoissa Jimmy ei edes yrittänyt esteistä yli. Eteenmenossa Jimmy lähti hienosti eteenpäin, sitten se katseella haki kohdetta ja huomasi vasemmalla paikallamakuumerkit, sinne se suuntasi kulkunsa. Onneksi tässä vaiheessa tuomari sanoi käsky ja Jimmy meni ensimmäisestä käskystä maahan, tosin se pysähtyi ja kääntyi kohti minua ja kävi sitten maahan. Tuomari huomautti, että eteenmeno saisi olla siis suorempi. Paikallamakuu oli viimeisenä ja se onnistui meiltä niin kuin pitikin. pisteitä 55.